Targetowanie reklam w internecie to jeden z największych plusów promocji w sieci. Daje ono wiele korzyści i niezwykle zwiększa nasze szanse na skuteczną kampanię reklamową. Sporo osób jednak nie wie do końca, czym jest określenie grupy odbiorców, dlaczego warto targetować rzetelnie reklamę i jak to robić. Poniżej przedstawimy odpowiedzi na te pytania oraz wszystkie ważne informacje na temat targetowania reklam internetowych.

Czym jest targetowanie reklam internetowych?

Targetowanie reklam internetowych to innymi słowy, określenie grupy osób, do których trafi reklama. Przed publikacją w systemach reklamowych mamy możliwość doprecyzowania jakim osobom będzie wyświetlana nasza reklama. Dzięki zbieraniu danych przez Google czy Facebooka o swoich użytkownikach serwisy te wiedzą wiele o takich osobach. Następnie podczas tworzenia reklamy możemy wybrać nawet kilkaset parametrów takie jak wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania itp. i tym samym określić osoby zobaczą naszą reklamę. Targetowanie to też możliwość wykluczania osób o konkretnych parametrach. Dzięki temu mamy praktycznie nieskończone możliwości określenia grupy docelowej odbiorców reklamy.

W ten sposób możemy określać odbiorców pod konkretny cel reklamowy. Aby zwiększyć zasięg marki i jej świadomość, grupę taką należy rozszerzać. Dzięki temu nowe osoby dowiedzą się o naszej firmie czy produkcie i poznają naszą markę. Jeśli chcemy docierać do klientów, którzy z największym prawdopodobieństwem kupią nasz produkt, grupę taką należy zacieśniać. Możemy również kierować reklamę do osób znajdujących się w danej lokalizacji np. nad morzem lub osób w konkretnym wieku np. nastolatków. Samo targetowanie nie jest trudne. Będzie różniło się ono w zależności od systemu reklamowego, ale przeważnie polega na wybraniu cech, jakie mają spełnić dane osoby, które zobaczą naszą reklamę. Targetowanie jest darmowe i nie musimy płacić za nie dodatkowych opłat.

Dlaczego warto je wykonywać rzetelnie?

Targetowanie reklamy internetowej warto rzetelnie wykonywać z kilku powodów. Pierwszym takim powodem będzie skuteczność reklamy. Jeśli dotrzemy z naszą reklamę do grupy osób, które z dużym prawdopodobieństwem kupią nasz produkt, gdyż np. interesują się daną tematyką, skuteczność kampanii reklamowej będzie duża. Kolejnym powodem, dla którego warto poświęcić odpowiednio sporo czasu na targetowanie, jest efektywne wydawanie budżetu. Jeśli naszą reklamę będziemy kierowali do osób, które z dużym prawdopodobieństwem kupią nasz produkt i skorzystają z naszej reklamy — będziemy efektywnie wydawać pieniądze tylko na reklamę wśród takich sposób. W porównaniu z ulotkami, bilbordami czy nawet reklamą internetową bez targetowania, płacimy za reklamę grupie osób wstępnie zainteresowanych tematyką, a nie w grupie osób przypadkowych, gdzie z pewnością dużą ich część nie skorzysta z naszego produktu. Skuteczność oraz efektywność wydawania budżetu przełoży się na większe zyski, wyższą sprzedaż i szybszy rozwój marki.

Dzięki targetowaniu możemy również osiągać różne cele reklamowe. Nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy oraz możemy targetować każdy typ reklamy, niezależnie od tego, jaki produkt sprzedajemy lub jaką formę reklamy wybraliśmy. Targetowanie to też proste docieranie do odpowiednich grup społecznych. Bardzo prosto — kilkoma kliknięciami możemy wybrać odpowiednią grupę osób i przynajmniej z tego powodu warto targetować reklamy.

Jak określić grupę docelową?

Wybieranie odpowiedniej grupy docelowej, powinniśmy rozpocząć od wypisania wszystkich informacji na kartce papieru lub w edytorze tekstu. Dzięki temu podczas konfigurowania reklamy wprowadzimy jedynie dane i nie będziemy gorączkowo poszukiwali odpowiednich opcji. Pierwszym krokiem jest określenie ogólnej grupy osób, które mogą teoretycznie kupić nasz produkt i odrzucenie tych, które z pewnością go nie kupią. Dla deskorolek będą to osoby np. w wielu 10 – 40 lat a dla samochodów osoby 18 – 60 lat. Określając wstępnie informacje, należy też wziąć pod uwagę lokalizację, język czy narodowość odbiorców. Po wstępnej analizie i odrzuceniu osób, które na pewno nie kupią naszego produktu, warto zawęzić grupę oraz określić pożądane parametry. W drugim kroku możemy skorzystać z takich parametrów jak zainteresowania, odwiedzane strony, stanowisko zawodowe itp. W drugim kroku będziemy zatem określali odbiorców w taki sposób, aby ze wstępnej grupy wybrać osoby, które z największym prawdopodobieństwem, będą chciały skorzystać z naszej oferty. Jeśli po określeniu grupy docelowej nadal pozostanie nam duża liczba odbiorców, warto wybrać z takiej grupy “klientów idealnych”. Będą to osoby, które posiadają sporo pieniędzy i wydanie pewnej sumy nie będzie dla nich problemem. Taki parametr możemy wprowadzić, określając np. zainteresowania podróżami, posiadanie luksusowych rzeczy jak samochody czy telefony iPhone itp. Osoby majętne interesują się również sztuką czy inwestycjami.

Porada: Jeśli mamy taką możliwość, warto określić kilka grup docelowych i przetestować je przy tym samym budżecie oraz ustawieniach reklamy. Dzięki temu dowiemy się, w której grupie zyskaliśmy największe uznanie, oraz będziemy mogli przeznaczyć na promocję w niej większe środki.

Podczas określania grupy docelowej warto również wycierać grupę docelową w przemyślany sposób. Możemy zrobić to np. przeprowadzając badania rynku lub analizując kilka pomysłów. Pomimo wielu możliwości jakie daje nam targetowanie, samodzielnie musimy wybrać grupę, do jakiej chcemy dotrzeć. Targetowanie daje również nam często możliwość stworzenia remarketingu, czyli kierowania reklam do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową i już na niej kiedyś były. Możliwy jest on zarówno w Google Ads, jak i na Facebooku. Wystarczy w tym celu zainstalować pixel na naszej stronie, który będzie zapisywał takie osoby i wyświetlał reklamy tylko im.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here