Remarketing na Facebooku

Reklama na Facebooku to jedna z najpopularniejszych form promocji w sieci. Przeważnie tworzymy reklamy i kierujemy je do odpowiednich grup odbiorców. Niewiele jednak osób wie, że na Facebooku przeprowadzić możemy remarketingu, czyli wyświetlanie reklam dla osób, które odwiedziły już naszą stronę internetową. Cały proces instalacji pixela jest prosty a zalety, jakie płyną z remarketingu, są bardzo atrakcyjne. Czym zatem jest remarketing na Facebooku? Jak zainstalować pixel FB i uruchomić remarketing? Jakie plusy posiada remarketing ogólnie? Odpowiedzi na wszystkie pytania prezentujemy poniżej.

Czym jest remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku to możliwość wyświetlania reklam na Facebooku tym osobom, które odwiedziły naszą witrynę. Facebook posiada taką opcję, która jest popularna szczególnie wśród dużych marek i agencji reklamowych. Wśród osób prywatnych remarketing nie jest aż tak często stosowany. Choć nazwa tej opcji brzmi nieco skomplikowanie, w rzeczywistości możemy samodzielnie uruchomić takie wyświetlanie reklam osobom odwiedzającym naszą witrynę www. Remarketing na Facebooku odbywa się poprzez zainstalowanie pixela na własnej stronie internetowej. Dzięki niemu Facebook monitoruje, kto odwiedza naszą witrynę, a następnie wyświetla reklamy tylko tym osobom, gdy uruchomimy własną kampanię na Facebooku. Remarketing znany jest głównie z systemu reklamowego Google Ads, choć na Facebooku działa podobnie i równie skutecznie. Facebook określa remarketing jako reklamy dynamiczne i pod taką nazwą również możemy wyszukiwać informacji o tym sposobie promocji. Do dyspozycji mamy również wszystkie formy reklamy, umiejscowienia czy ustawienia standardowej promocji na Facebooku. Jedyną różnicą jest wybór odpowiedniej grupy docelowej — grupy stworzonej przez pixel monitorujący naszą witrynę.

Facebook po zainstalowaniu pixela tworzy ogólną grupę odbiorców, którą możemy edytować według wszystkich standardowych opcji, jakie mamy do dyspozycji podczas tworzenia zwykłej reklamy na FB. Funkcja remarketingu jest darmowa i dokładnie opisana w poradniku.

Jakie korzyści daje remarketing?

Remarketing na Facebooku to bardzo wiele korzyści. Pierwszą z nich jest możliwość dotarcia do osób, które były już na naszej witrynie lub zachowały się w określony sposób na niej. Dzięki temu prosto stworzymy grupę osób, która jest zainteresowana daną tematyką i odwiedziła już nasz sklep. Wśród takiej grupy znacznie łatwiej jest znaleźć potencjalnych klientów, a reklama jest skuteczniejsza. Znając listę użytkowników swojej witryny, możemy tworzyć dla nich specjalne promocje oraz oferty indywidualne. Osobom, które nie dokończyły zakupów, możemy przypominać o tym, aby sfinalizowały transakcję. W ten sposób możemy też nakłonić osoby do zakupów na naszej stronie, przypominając się właśnie na tym portalu społecznościowym. Remarketing na Facebooku jest bardzo prosty do prowadzenia i darmowy. Praktycznie wszystkie osoby, które były na naszej stronie, korzystają z Facebooka, dzięki temu możemy na jednej platformie dotrzeć do nich i się im zareklamować. Sam remarketing możliwy jest zarówno na Facebooku, jak i też Instagramie, o czym nie wie wiele osób. Możemy więc zatem dostosować platformę reklamy oraz wybrać np. wyświetlanie jej na urządzeniach mobilnych czy stacjonarnych.

Ogólna skuteczność remarketingu jest znana od dawna. Osoby, które kojarzą naszą markę, gdyż sprawdzały już ofertę i były na naszej stronie będą dużo bardziej skłonne zakupić produkt, niż osoby, które tego jeszcze nigdy nie robiły. Remarketing to też idealny sposób na domkniecie sprzedaży i zwiększenie współczynnika konwersji. Remarketing na Facebooku możemy również uruchomić na praktycznie każdym rodzaju strony internetowej — nawet jeśli jest ona tworzona w kreatorze. Remarketing możemy przeprowadzać też jako osoby prywatne, blogerzy czy prowadząc małe biznesy, korzystając z małych budżetów reklamowych. Dzięki temu będziemy mogli korzystać z tego skutecznego sposobu promocji bez wydawania dużych sum pieniędzy — o co obawia się wiele osób prywatnych.

Jak zainstalować piksel Facebooka

Instalacja pixela na Facebooku rozpoczyna się w managerze reklam. Można przejść do niego wprost z portalu społecznościowego, korzystając z prawego górnego menu. Poszczególne kliknięcia będą różniły się w zależności od urządzenia, na jakim wykonujemy proces lub mogą być zmieniane. Aby uzyskać dokładne pozycje kliknięć, warto zatem przed uruchomieniem reklamy dynamicznej przeczytać dział pomocy, gdzie uzyskamy konkretne przyciski, jakie należy kliknąć.

Aby rozpocząć tworzenie remarketingu, w managerze reklam należy przejść do karty “pixele”. Bezpośredni link znajdziemy w karcie pomocy. Następnie należy kliknąć przycisk “Utwórz Pixel” i tym samym rozpocząć cały proces. W tym momencie otrzymamy wygenerowany kod html. Jest to właśnie owy pixel, który należy umieścić na naszej stronie internetowej. Jeśli potrafimy zrobić to samodzielnie, kod html należy wkleić w nagłówku witryny. W managerze reklam będziemy mieli też opcje do wyboru – “Inna osoba wprowadza zmiany w mojej witrynie” i jeśli ją wybierzemy, wyślemy instrukcje do dewelopera lub webmastera, który zajmuje się naszą witryną, a on wdroży kod na stronie. Jeśli kod został już zainstalowany kolejnym krokiem, jest przetestowanie jego działania. Aby to zrobić, należy wysłać ruch testowy na naszą witrynę. Wybranie tej opcji to kliknięcie w odpowiedni przycisk. Następnie na naszą stronę zostanie wysłany ruch testowy, a my będziemy mogli sprawdzić, czy Facebook odnotował te wejścia w statystykach. Jeśli pixel osiągnie status “Aktywny” oznacza to, że pixel został zainstalowany poprawnie. Cała operacja wprawnemu użytkownikowi może zająć jedynie kilka minut. Po zainstalowaniu Pixela, na karcie “Pixele” w managerze reklam będziemy mogli obserwować statystyki wejść oraz tworzyć specjalne grupy odbiorców np. osób, które dokonały zakupu lub po prostu weszły na nasz serwis.

Porada: Remarketing na Facebooku oferuję również wiele agencji interaktywnych czy seo jako usługi dodatkowe. Jeśli zatem chcemy, aby ktoś wykonał go za nas, możemy zwrócić się próbą właśnie do specjalistów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here