Luksusowe marki – domena bogaczy. Ludzie zamożni mają obfitość wszystkiego, co jest tylko rezultatem ich sposobu myślenia i przemyślanych strategii. Nie brakuje im możliwości w życiu, umiejętności, inteligencji i idących za tym wszystkim, rzecz jasna – pieniędzy. Nic dziwnego, że na drodze stają im luksusowe marki, kuszące swoją unikalnością i niedostępnością. Są takie same jak ich odbiorcy – elitarne, zawsze profesjonalne, unikatowe i nieco ekstrawaganckie. Bardzo drogie ubrania, buty, biżuteria, perfumy,  akcesoria i samochody to produkty o które zabiegają zamożni koneserzy jakościowych dóbr materialnych. Luksusowe marki od lat kojarzą się nam z życiem na poziomie i z wysokim statusem społecznym i finansowym. Posiadanie jakościowych produktów znanych marek świadczy często o przynależności do elitarnej grupy społecznej ludzi zamożnych. Również marki premium wydają się mieć te wszystkie zalety, zatem wielu z nas uznaje marki premium za równe luksusowym. Czy to jednak jest to samo? W co lepiej zainwestować większe pieniądze: produkty luksusowej marki czy marki premium?

Luksusowe marki - domena bogaczy
fot.unsplash

Różnice między marką luksusową, a marką premium

Najbardziej rzucającą się różnicą jest historia poszczególnych marek. Luksusowe marki oprócz produktów sprzedają nam historię, której możemy stać się częścią. Wyróżniają się wielopokoleniową tradycją, unikalnym przekazem głoszonym od lat i kreują najpierw potrzeby i wymagania swoich odbiorców, tworząc coś ponadczasowego, zamiast iść za głosem tłumu, tworząc kopie innych brandów. Luksusowe marki nie są więc dla każdego. Nie idą za zmieniającą się modą, są ponadczasowe, a ich cena nie zmienia się. To sprawia, że zawsze trafiają do konkretnej grupy społecznej. Trafiają do ludzi ceniących te wartości i posiadających solidne pieniądze, by móc chętnie zapłacić za doznanie prawdziwego luksusu. Co najważniejsze – do produktów marki luksusowej trzeba umieć dotrzeć, gdyż ich sklepy znajdują się w konkretnych miejscach. To dodaje im aury tajemniczości i niedostępności.

Marki premium to przede wszystkim jakość. Ich marketing nie jest jednak skierowany do wąskiej grupy konsumentów, tylko do wszystkich przeciętnych odbiorców. Produkty marek premium możemy często znaleźć w popularnych sieciach sklepowych takich jak H&M, Reserved czy Stradivarius. Co najbardziej istotne – odznaczają się one sezonowością i często mają obniżane ceny w przeciwieństwie do marek luksusowych, których cena pozostaje wciąż taka sama. Do najpopularniejszych marek premium należą między innymi Calvin Klein, Gucci, Timberland, Converse, New Balance czy River Island. Na uwagę zasługują też polskie renomowane marki takie jak Apart, W. Kruk, Vistula, Dr Irena Eris czy Próchnik.

Luksusowe marki - domena bogaczy
fot,unsplash

Marki luksusowe wszechczasów i ich cena

Rynek dóbr luksusowych rośnie z roku na rok. Według najnowszego raportu Deloitte „Global Powers of Luxury Goods 2018” w przyszłym roku ma być już wart 217 bln USD. Zdecydowanie przodują w nim marki luksusowe.  Do najbardziej obleganych marek należą Giorgio Armani, Dior, Bottega Venneta, Yves Saint Laurent, Maison Ullens, Hugo Boss, Luis Vuitton, Fendi, Kenzo, Escada, Rolex czy Maxmara. Również marki motoryzacyjne zdobywają uznanie zamożnych ludzi tego świata,  a są to między innymi sławetny Rolls-Royce, Bentley, Ferrari, Porsche, Lamborghini, Mercedes i BMW. W jakich cenach można zdobyć te konkretne dobra luksusowe? Ceny różnych ubrań i akcesoriów luksusowych wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy polskich złotych. Natomiast ceny ekskluzywnych aut zaczynają się od 200 tysięcy w górę i kończą na wartości kilkunastu milionów polskich złotych. Segment samochodów luksusowych pozostaje niezmiennie największym segmentem na rynku dóbr luksusowych w Polsce, a jego wartość szacowana jest na 12,3 miliardów(!) polskich złotych.

Luksusowe marki - domena bogaczy
fot.unsplash

Czy warto inwestować w luksusowe marki?

Inwestować można w złoto, nieruchomości, kryptowaluty, ale czy myślałeś nad tym, by zacząć inwestować w luksusowe marki? Czy w ogóle warto? W przeciwieństwie do inwestycji w złoto czy mieszkania, inwestycja w luksusowe produkty znanych marek wydaje się początkowo bezzwrotna. Czy aby na pewno? Kupując ekskluzywny produkt należy mieć na uwadze to, że posłuży on nam na wiele lat, może nawet do końca naszych dni. Dobra luksusowe charakteryzują się najwyższymi parametrami jakościowymi w zakresie materiałów, wzornictwa, jakości wykonania i wartości funkcjonalnych. W przeciwieństwie do marek premium są też ponadczasowe i elitarne. Warte każdych pieniędzy ludzi ceniących historię i oryginalność danej marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here