fot.unsplash

Luksusowa biżuteria – prestiż i inwestycja. Świat luksusowych dóbr to świat niezwykle tajemniczy i niedostępny dla wielu ludzi. Zdecydowanie działa więc na ich wyobraźnię i budzi domysły. Wciąż zdobywa wielu koneserów gotowych zapłacić każdą cenę za luksus i wyjątkowe rzeczy materialne. Wartość rynku światowego ekskluzywnych dóbr cały czas pnie się do góry, o czym świadczy wysokość obrotów. Bowiem w ostatnich latach nastąpił ich wzrost z poziomu 134 miliardów do 850 miliardów euro. Branża biżuteryjna również ma w tym swój udział, ale obecnie jest bardzo mocno lokalna. Największe jubilerskie grupy stanowią tylko 12 proc. całego rynku. Największy popyt jest na pierścionki zaręczynowe, kolekcje autorskie czy pierścionki bezkamieniowe. Dzięki temu wiele marek ma perspektywy do zdobycia wielu klientów. Luksusowa biżuteria to nie tylko piękna ozdoba, która zapewnia prestiż i podkreśla nienaganną stylizację, to również inwestycja na wielu poziomach.

Zainwestuj w swój wizerunek biznesowy

To, jak decydujesz się wyglądać na co dzień, wpływa na to, jak jesteś odbierany. Ocenianie wstępne po okładce nie jest złe, ono po prostu odbywa się i może być uznane za neutralne. Warto pomyśleć o biżuterii jako inwestycji w wizerunek. Profesjonalny i zadbany wygląd zawsze zwiększa naszą wiarygodność i profesjonalizm. Zdecydowanie sprzyja budowaniu relacji biznesowych na których nam zależy i pomaga nam osiągnąć swoje cele. Jaka biżuteria będzie najlepsza do pracy? Trzeba wziąć pod uwagę dress code i wygodę, zatem najlepszym wyborem będzie złoty lub srebny naszyjnik, krótkie kolczyki czy elegancki złoty pierścionek. Najlepiej żeby biżuteria była stonowana i elegancka, dobrze jest się wyróżniać, ale ostentacyjność nie jest dobrze widziana w biznesie. Tak naprawdę potrafi ona odciągać naszą uwagę od pracy. Elegancja i stonowanie są najważniejsze, kiedy kreujesz swój biznesowy look. Nie dość, że luksusowa biżuteria jest niezwykle prestiżowa i oryginalna, to jeszcze jej wartość na rynku rośnie.

Luksusowa biżuteria - prestiż i inwestycja
fot.unsplash

Cena za złoto

Biżuteria ze złota, srebra i ta zawierająca kamienie szlachetne wciąż ma wysoką wartość inwestycyjną na rynku. W ostatnich latach można zauważyć regularne wzrosty wartości tych kruszców. Najbardziej wartościowe jest złoto, tuż za nim brylanty i inne kamienie szlachetne. Zakupienie luksusowej biżuterii wykonanej ze złota to inwestycja na lata, która zawsze się zwraca. W przeciwieństwie do elektroniki czy ubrań, jest połączeniem formy użytkowej z lokacyjną. Nie podlega ona zniszczeniu i zachowuje swoją świetność przez lata, zatem możemy ”zachować w niej” swoje oszczędności i włączyć w cykl przekazywania z pokolenie na pokolenie. Nic dziwnego zatem, że ceny luksusowej biżuterii osiągają wysoką cenę. Najlepszej jakości wyroby jubilerskie zaczynają się od 800 zł, a kończą na wartości kilkuset tysięcy złotych, a nawet o wiele więcej. Przykładowo najdroższe kolczyki świata Golconda Diamond Earrings mają wartość 9,3 mln $.

Najlepsze marki produkujące biżuterię to między innymi Chanel, Dior, Bulgari, Boucheron, Stephen Russel, Fiona Druckenmiller czy Siegelson. Mają one wieloletnią tradycję i są klasyką prestiżu, który przyciąga zamożnych klientów uwielbiających dobra luksusowe. Na rodzimym polskim rynku prym wiodą marki takie jak W. Kruk, Apart czy Arenart.

Luksusowa biżuteria - prestiż i inwestycja
fot.unsplash

Biżuteria artystyczna – pomysł na własny biznes

Coraz popularniejsze stają się biżuterie hand- made. Może niekoniecznie są luksusowe i tworzone ze złota, ale tworzone są najczęściej z naturalnych składników. Biznes rękodzielniczy powstaje na potrzeby klientów mogących pozwolić sobie na nie finansowo, gdyż często owe biżuterie są sprzedawane w rozsądnych cenach dopasowanych do ogółu. Do najpopularniejszych z nich należą biżuterie soutache/ tworzone z kamieni szlachetnych i półszlachetnych/ tworzone z wykorzystaniem naturalnych, suszonych roślin/ze skóry i rzemieni/ tworzone z metalu na gorąco.

Ceny takich wyrobów są zróżnicowane. Zależy to bowiem od nakładu pracy, jak i wykorzystanych tworzyw. Dochodzi też opłata za firmowe pudełko. Na biznesie artystycznym można zarobić od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, a później być może zarobki poszybują w górę i marka stanie się rozpoznawalna. Wszelkie współprace przyniosą wtedy wysokie zyski.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here