Założenie własnej działalności wydaje się być zamierzonym celem w życiu. Oznacza to często życie na swoim i bycie swoim własnym szefem. Jednak i przy takim rozwiązaniu, pojawiają się istotne problemy o których warto wspomnieć. Najczęściej nie wiemy w jaki sposób dotrzeć do naszych klientów albo nawet nie mamy pomysłu na nasz biznes. Nie wiesz czym chcesz się zająć? Nie wiesz jak może wyglądać Twój biznes?

Jeśli zmagasz się z tym problemem, być może powinieneś rozważyć założenie biznesu franczyzowego. Franczyza oznacza prowadzenie działalności pod znaną marką. Jest gotowym biznesem o minimalnym ryzyku niepowodzenia w przeciwieństwie do nowej firmy. Rozpoczęcie biznesu franczyzowego oznacza przyjęcie nazwy, technologii, doświadczenia i strategii marketingowych istniejącej marki. Odbywa się to za określoną opłatą w stronę franczyzodawcy. W zamian otrzymuje się na start określoną grupę klientów znających markę i pewność, że biznes będzie opłacalny w przyszłości.

 

Przykłady biznesów franczyzowych:

  • Sieci pizzeri Telepizza, Fresh Pizza, Pizza Hut czy Papa John’s Pizza
  • Bary szybkiej obsługi KFC, McDonald’s, GreenWay czy Subway
  • Sieci międzynarodowych hipermarketów takich jak Auchan, Carrefour czy Intermarche
  • Segment sklepów spożywczych takich jak Abc, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Żabka, Groszek.
  • Restauracje wegańskie np. Krowarzywa
  • Burgerownie np. Bobby Burger
  • Sieci slow food np. Meet & Fit – Slow Food
  • Sklepy odzieżowe, takie jak Reserved, H&M czy New Yorker
  • Salony urody Dr Irena Eris i L’Oréal
  • Popularne szkoły językowe British School
  • Sieci biur podróży Direct Booker czy Wakacyjny Świat
  • Sieci międzynarodowych kawiarni takich jak Costa Caffe, Columbus Coffe czy So!Coffe
  • Popularne salony biżuterii W. Kruk
  • Restauracje z jedzeniem na wagę Olimp i Kuchnia Marche
fot.unsplash

Ile musisz zainwestować w swój biznes franczyzowy?

Biznes franczyzowy nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Wyjątkowo kosztowna jest inwestycja we franczyzę firmy McDonald’s, której wartość wynosi 1,8 mln zł. Oprócz tej kwoty niezbędne jest uiszczenie opłaty wstępnej, która wynosi 45 tys dolarów. Niezbędne okazuje się również doliczenie kaucji gwarancyjnej i pokrycie kosztów związanych z zaopatrzeniem restauracji i uruchomieniem działalności gospodarczej.

W przypadku wielu biznesów franczyzowych całościowe poniesione koszty nie muszą być wcale aż tak wysokie. Oto przykłady franczyzn, które nie wymagają wysokiego wkładu własnego:

  •  Ecomyjnia(opłata wstępna wynosząca jedynie 300 zł + pomoc franczyzodawcy w uzyskaniu środków na biznes)
  • ”U Lodziarzy”(kwota inwestycji wynosi od 6 do 10 tys. zł + pomoc franczyzodawcy w dotarciu do klientów)
  • eSmoking World(ok. 30 tysięcy złotych wkładu własnego + własny lokal do dyspozycji)
  • Bafra Kebab( opłata franczyzowa wynosi jedynie 500 zł, a koszt przygotowania przyczepy waha się od 10 do 20 tys. zł)
  • Lodolandia( kwota inwestycji wynosi około 10 tys. zł, wlicza się w to kupno budki z lodami)
  • Sklep Żabka( koszt inwestycji wynosi 5 tys. zł. Za te pieniądze franczyzobiorca otrzymuje sklep wart. ok. 200 tys. zł.)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here