Nie wiesz jak możesz zareklamować swoje pomysły, często porównujesz się do innych lub myślisz, że nie masz siły przebicia. Ogólnie wszystko wydaje się być za trudne. Portfel świeci przez to pustkami. Znasz to? Jeśli miewasz takie stany i myśli, to wiedz że każdy z nas je ma. Początki wszelkich przedsięwzięć również nie są łatwe, szczególnie gdy zaczynasz budować własny biznes i obmyślasz sposoby na dotarcie do klientów. Co zrobić, aby przyciągnąć ich do siebie? Jak promować swoją markę? Klienci – jak możesz do nich dotrzeć?
Krok pierwszy: Poznaj swojego klienta
Zastanów się kim mogą być Twoi potencjalni klienci. Jest to podstawa, abyś mógł ruszyć dalej. Zanim ruszysz z inwestowaniem w swój biznes, spisz cechy swojego potencjalnego, idealnego klienta. Zadaj sobie pytanie, gdzie możesz go spotkać? Czego poszukuje w życiu Twój potencjalny klient? Jakie są jego wartości i czym kieruje się w życiu? Może jest podobny do Ciebie?
Przyjmijmy, że jesteś w trakcie zakładania firmy sokowej albo cateringu dietetycznego. Możesz mniej więcej określić kim są Twoi klienci. To osoby żyjące najczęściej w większych miastach, będące w pędzie za pozycją, pieniędzmi i pragnące przy tym zdrowo się odżywiać. Wiesz, że jest duże zapotrzebowanie na tego typu usługi. Wiesz, że wyciśnięte wcześniej soki mogą być dla nich rozwiązaniem, gdy chcą odpocząć od cięższego jedzenia. Dlatego możesz z pełnym przekonaniem tworzyć swój biznes w oparciu o to, czego potrzebują klienci, bo udało Ci się ich wcześniej poznać.
Krok drugi: Reklamuj swoje usługi w internecie
Na świecie jest już prawie 4 miliardy ludzi, którzy mają dostęp do internetu. To oczywiste, że nowoczesny marketing odbywa się głównie tutaj. Twoi klienci mają codziennie styczność z portalami społecznościowymi. Załóż więc swoją oficjalną stronę firmową i fanpage na Facebooku. Zadbaj koniecznie o prawidłowe pozycjonowanie strony w internecie dzięki znajomościom zasad SEO. Twoja obecność w mediach społecznościowych jest na wagę złota. Dzięki temu będziesz mieć regularny kontakt z klientami i będziesz mógł informować ich o usługach, lokalizacji i wszelkich aktualnościach. Dobrze jest być z nimi na bieżąco i promować swoją markę w internecie. Najlepiej będzie zatrudnić osobę do prowadzenia strony na Facebooku albo samemu zdecydować się tym zarządzać. Możesz również założyć kanał na Youtube, który jest świetną platformą do promocji marek.
Krok trzeci : Może kampania z firmą o podobnych wartościach?
Jedną z metod promocji Twojej firmy i zyskania nowych klientów, jest przeprowadzenie wspólnego projektu z bardziej znaną firmą. Istotne jest aby była to firma o podobnych wartościach i celach. Może to być chociażby wspólny webinar na Facebooku na którym przybliżysz przy okazji wartości swojej firmy, rozmawiając na pokrewne tematy. Może to być też wspólny materiał na platformie Youtube.
Krok czwarty: Załóż Newsletter
W ten sposób będziesz mógł wysyłać swoim odbiorcom wiadomości informujące o promocjach, rabatach, aktualnościach i nowych okazjach. Takie działanie również buduje więź z klientem, przypomina mu o istnieniu marki i buduje wobec niej lojalność. Przede wszystkim zapisanie się do Newslettera przebiega sprawnie i nic nie kosztuje. Masz pewność, że klienci będą pamiętać o Twojej marce.
Krok piąty: pamiętaj o promocjach i rabatach
Klienci cenią sobie możliwość zakupienia taniej danej usługi. Pamiętaj o ustawieniu rabatów i promocji na Twoje produkty w konkretne dni i święta.
Krok szósty : szukaj kontrahentów
Kontrahenci mogą być Twoimi potencjalnymi klientami. Postaw na budowanie relacji, dzięki temu będziesz mógł liczyć na promocję ze strony swoich partnerów biznesowych. Pozwoli Ci to zbudować w przyszłości siatkę swoich potencjalnych klientów.
Krok siódmy : Postaw na autentyczność!
Klienci cenią szczerość i oryginalność. Twoja firma to przede wszystkim Twoje własne wartości. Twoja marka odzwierciedla Twój sposób pojmowania świata. Jej autentyczność wzmacnia relacje z klientami i sprawia, że pozostają jej lojalni. Pamiętaj o tym!