Personal Branding, czyli budowanie własnej marki to obecnie doskonały sposób na stworzenie swojego profesjonalnego wizerunku. Strategia marketingowa polegająca na traktowaniu siebie jako produktu i budowania swojej wartości jest bardzo skutecznym sposobem na sprzedawanie siebie na rynku. Jeśli zależy nam na dobrym imieniu i renomie, gdyż jesteśmy twórcami lub pracownikami, warto dzięki Personal Brandingowi zwiększać swoja wartość i stawać się coraz bardziej pożądanym wśród klientów. Czym zatem jest Personal Branding? Kto powinien inwestować w siebie? Jakie korzyści daje? Co możemy zrobić? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z tematem prezentujemy poniżej.

Czym jest Personal Branding?

Personal Branding jest potraktowaniem swojej osoby i siebie jako produktu reklamowego. Według tego sposobu marketingowego prowadzimy liczne działania reklamowe, aby zyskać renomę jako dana osoba np. freelancer i zbudować własną markę. Ten styl marketingowy ma też na celu stworze z nas marki i sytuacji, w której, gdy padnie nasze nazwisko, wiele osób będzie wiedziało, czym się zajmujemy i że jesteśmy rozpoznawalni. Na ogół promuje się same marki czy firmy, gdzie w Personal Brandingu promujemy własną osobę. Istnieje wiele różnego rodzaju metod takiej promocji, które, choć opierają się na standardowych elementach, są nieco zmodyfikowane względem firm. Personal Branding przeprowadzać z pewnością będą freelancerzy, którzy wykonują dane usługi i pracują na swoje nazwisko. Warto również stworzyć swoją renomę, jeśli jesteśmy pracownikiem w branży twórczej lub zarabiamy na naszej rozpoznawalności. Wszystkie działania mają sprawić, iż będziemy bardziej znani, doceniani i otrzymywać będzie lepsze propozycje biznesowe.

Budowanie własnej marki w internecie jest o wiele prostsze niż w świecie realnym. Dzięki niemu możemy promować siebie i kreować osobistą markę, nawet jeśli nie jesteśmy znani, jesteśmy dopiero studentami lub rozpoczynamy przygodę na rynku pracy. Personal Branding możemy wykorzystywać w praktycznie każdej branży i w każdym zawodzie.

Stań się rozpoznawalny

Pierwszym z elementów Personal Brandingu jest stawanie się rozpoznawalnym. Gdy pozna nas wiele osób z różnych środowisk, będziemy mogli otrzymywać dużo więcej propozycji np., pracy czy biznesowych lub rozwoju. W tym celu warto założyć profile na portalach społecznościowych, aktualizować je regularnie oraz zamieszczać tam wiele materiałów. Pozyskiwanie popularności to tylko jeden z elementów Personal Brandingu, ale pozwala na zwiększenie renomy czy podnoszenie stawek. Jeśli staniemy się odpowiednio rozpoznawalni, będzie to również przyciągało wielu klientów, którzy będą chcieli tylko z tego powodu skorzystać z naszej oferty.

Jeśli jesteśmy mało znani, warto prowadzić bloga, udzielać porad czy tworzyć poradniki. Jako idol lub osoba z gronem fanów będziemy uważani za profesjonalistów oraz będziemy wysoko cenieni. W celu zwiększenia rozpoznawalności oprócz obecności na portalach społecznościowych możemy wykorzystywać spotkania z innymi youtuberami i tworzenie wspólne materiałów czy reklamowanie się np. w social mediach, czy poprzez influencer marketing.

Pozyskuje wiedzę

Content, czyli treść to zdecydowanie jedna z największych rzeczy na obecnym rynku pracy czy w biznesie. Zdecydowanie postawienie treści równo z formą lub nawet nad nią może dać bardzo dobre rezultaty i być magnesem, który przyciągnie wiele osób do nas. Jeśli będziemy dokształcać się, uczyć i przyswajać nową wiedzę, znacznie lepiej będziemy wykonywać nasze zadania — np. malowanie portretów. Zdecydowanie więcej osób zacznie samodzielnie do nas się zgłaszać, widząc nasze działanie, aniżeli reklamowalibyśmy przeciętne obrazki w sposób intensywny. Posiadanie dużej wiedzy otwiera również przed nami nowe możliwości biznesowe i pozwala przechodzić na wyższe poziomy w karierze. Do tego elementu oprócz typowych szkół, kursów czy studiów możemy zaliczyć również tutoriale, szkolenia internetowe, zdobywanie doświadczenia na spotkaniach branżowych czy samodzielne przyswajanie wiedzy. Każdy element, który wpływa na zwiększenie naszych umiejętności, przyczynia się do budowania naszej prywatnej marki.

Wyróżnij się na tle konkurencji!

Tym, co powoduje, iż stajemy się atrakcyjni i wartości to wyróżnianie się na rynku. Istnieje wiele osób o podobnym stopniu rozpoznawalności czy zasięgu co my dlatego musimy się spośród nich wyróżnić. Zapewne będzie to oferowanie dodatkowych usług — takich, których nie oferują nasi rywale. W przypadku malarza ulicznego może być to np. przybycie do domu i wykonanie portretu rodzinnego w ulubionym salonie rodziny. Działania takie sprawia, że oferujemy dużo więcej niż inni i stajemy się przez to bardziej atrakcyjni. Takie dodatkowe usługi czy czynności, jakimi będziemy mogli pochwalić się np. w rozmowie kwalifikacyjnej, spowodują więcej zleceń i lepsze postrzeganie nas przez ew. pracodawcę.

Wybierz grupę docelową i miejsce promocji

Bardzo ważnym czynnikiem w budowaniu własnej marki i reklamowaniu się jest wybranie grupy docelowej i miejsca promowania. Jeśli określimy taką grupę np. nastolatków czy młodych kobiet będziemy rozwijać się stricte pod tą grupę, aby spełnić ich wszystkie wymagania i trafić w ich gusty. Nasze działania reklamowe będą również odpowiednio inne dla każdej grupy i będą trafiały prosto do naszych potencjalnych klientów. Jeśli reklamować się będziemy w konkretnej grupie, a nie grupie przypadkowych osób skuteczność dobrze dobranej reklamy będzie dużo większa.

Personal Branding i Biznesowa strona

Personal Branding to nie tylko inwestowanie w siebie czy promowanie, ale i również przemyślana strategia biznesowa. Wpływa ona w równym stopniu, co poprzednie elementy dlatego warto jej nie lekceważyć i poświęcić jej odpowiednio dużo czasu. Gdy będziemy budować swoją renomę i markę warto określić jakie cele chcemy osiągnąć, czyli np. do czego chcemy dojść lub na jakim etapie chcemy się zatrzymać. Warto również odpowiednio zarządzać finansami nie zadłużając się czy pozyskując fundusze na kursy i promocję — tak jak w dobrej realnej dużej firmie. W tym celu warto również część zarobków reinwestować — wykupując kursy, czy lepsze narzędzia naszej pracy. Nasze działania marketingowe muszą być spójne i dobrze skalkulowane. Oznacza to porównanie wielu opcji i wybieranie tych, które są najbardziej opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Zamiast reklamować się np. w radio, warto wybrać Facebooka, gdzie określimy naszą grupę docelową i wykorzystamy efektywniej budżet.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here